۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۲۰

موسوی با مهر مطرح کرد:

برگزاری دوسالانه خوشنویسی در قزوین مرهون استاد محصص است

برگزاری دوسالانه خوشنویسی در قزوین مرهون استاد محصص است

قزوین- خبرگزاری مهر: خوشنویس برتر رشته نستعلیق در دوسالانه اول گفت: برگزاری این رویداد هنری ملی مرهون خدمات ارزشمند استاد خوشنویسی کشور و قزوین مرحوم ابوالحسن محصص مستشاری است.

سید حیدر موسوی در آستانه برگزاری دوسالانه خوشنویسی در قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: دومین دوسالانه خوشنویسی تفاوتهای زیادی با اولین دوسالانه قزوین خواهد داشت و با استفاده از تجارب قبلی این بار انتظار می رود به مراتب اجرای برنامه های آن قوی تر و مناسبتر باشد.

وی افزود: قضاوت در مورد دوسالانه پس از برگزاری ممکن خواهد شد اما با توجه به اینکه تلاش گروهی از علاقمندان را در برپایی این همایش شاهدیم امیدواریم نظر شرکت کنندگان تامین شود و شاهد رویدادی ماندگار در استان باشیم.

این خوشنویس قزوینی در پاسخ به این سوال که یشینه قزوین در خوشنویسی چقدر در کیفیت برگزاری دوسالانه تاثیرگذار است اظهارداشت: با توجه به پیشینه غنی و مناسب شهر قزوین و تاثیر بسزای این شهر در روند تاریخ خوشنویسی، این شهرهنر پرور توانسته این اعتبار را کسب کند که میزبان چنین رویداد مهمی در هنر خوشنویسی باشد.

وی در مورد انتخاب سرای سعدالسلطنه برای میزبانی استان گفت: به جرات می توان گفت فضایی که برای دوسالانه انتخاب شده است به لحاظ حس هنری فضای کم نظیری در کشور است زیرا محوطه سعدالسلطنه با ایجاد حس باستانی و کهنی که در آن نهفته است هماهنگ با موضوع این همایش است و هماهنگی بین آثار خوشنویسی و محیطی سرشاراز حس هنری به گونه ای است که در دوره قبل نیز اکثر بازدیدکنندگان از تناسب موجود بین فضا و آثار ارائه شده اظهار رضایت کردند.

موسوی در خصوص بازتاب این رویداد بین المللی در پایتخت خوشنویسی کشور افزود: شاید بهتر باشد از اصطلاح پایتخت بودن برای شهرمان کمتر استفاده کنیم تا این موضوع اختلاف سطح بین قزوین و شهرهای دیگرایجاد نکند و حس رقابت در هنر خوشنویسی بین همه شهرهای کشور رایج شود چرا که تنها با این حس رقابت هنر خوشنویسی ماندگار و جاودانه و استعدادهای نهفته بهتر شناسایی می شوند، اما از این جهت که قزوین از شهرهای موثر در این زمینه بشمار می رود نمی توان چشم پوشی کرد که در 50 سال اخیر خوشنویسی در آن عمق زیادی داشته است.

وی از تلاش بزرگ مرد خوشنویسی قزوین مرحوم استاد ابوالحسن محصص مستشاری قدردانی کرد و گفت: اگر امروز قزوین توانسته جایگاه ویژه ای در خوشنویسی کشور کسب کند تا میزبان دوسالانه باشد بدون شک با همت و تلاش مرحوم محصص محقق شده و هنرمندان خوشنویس تا ابد مدیون زحمات پدرانه این مرد بزرگ هستیم و خواهیم بود.

کد خبر 1589367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha